Toonaangevende projecten van opmaat tot slotakkoord!
Persbericht 27 febr 2015

Midden-Drentse maestro’s zijn klaar voor de Mais&Stro Concert

Beilen- Zes bekende inwoners van Midden-Drenthe zijn klaar voor de muzikale strijd om de Mais&Stro Bokaal, de bokaal die op vrijdagavond 6 maart in de Drenthehal uitgereikt wordt aan de “maestro” die het orkest tijdens het Mais & Stro Concert het beste dirigeert. Raffie Marcis-Vloo (pizzeriagastvrouw in Beilen), Mietji Hully (evenementenorganisator in Smilde), Bertus Witteveen (restauranthouder in Westerbork), Jan Voortman (alias de Tuinkabouter uit Oranje), Erjen Derks (voorzitter VV Beilen) en Jan Broertjes (voormalig burgemeester van Midden-Drenthe) hebben de afgelopen weken de kunst al afgekeken van “oppermaestro ” Egbert Stroeve. Egbert Stroeve is voormalig kapelmeester van de Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso in Assen en stoomde een groot blaasorkest in slechts vier repetities klaar voor dit spectaculaire concert. Zo’n 80 amateurmuzikanten uit de hele regio spelen op vrijwillige basis mee in dit eenmalige Mais&Stro Orkest.

Zaterdagmiddag 28 februari repeteren orkest en maestro’s nog één keer het gevarieerd programma van licht-klassiek en populaire muziek. Dan sluit ook de trompetsolist Ramses Helmus aan. Het orkest zal deze topsolist (voormalig muzikant van de JWF Kapel en de Luchtmachtkapel) tijdens het concert o.a. begeleiden in “Children of Sanchez” en “Het Dorp” van Wim Sonneveld.

Het Mais&Stro Concert begint om 20.00 uur en wordt gepresenteerd door Lammert uut Orvelt. Vóór de pauze dirigeert elke kandidaat een orkestwerk. Deze zes optredens worden beoordeeld en becommentarieerd door een deskundige jury die bestaat uit “pianoman” René Zwezerijnen, “juf” Hilda ter Steege én professioneel dirigent Arnold Span. Na de pauze gaan twee finalisten de ultieme strijd met elkaar aan, en dirigeren allebei Pharell Williams’ liedje Happy, voor orkest en koor. De winnaar gaat naar huis met een prachtige Bokaal, gemaakt van mais en stro.
maisstro orkest
Toegangskaarten voor het Mais & Stro Concert zijn in de voorverkoop a € 5,- p.p. te koop bij Jumbo Beilen. Zolang de voorraad strekt, is er ook kaartverkoop aan de kassa. De zaal van de Drenthehal gaat vrijdag 6 maart om 19.30 uur open. Jeannet Boverhof van Buro Reprise organiseert dit concert in opdracht van Stichting Beleef Beilen.
—————————————————————————————————————————

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Johan Koster, 06-55102187 of via voorzitter@beleefbeilen.nl Jeannet Boverhof, 06-12787086 of via contact@jeannetboverhof.nl