Toonaangevende projecten van opmaat tot slotakkoord!
Persbericht 1 Vakantieorkest

—Persbericht—-

Nieuw orkest voor vakantiemuzikanten opgericht

Beilen/Oudehaske- Drenthe krijgt een Vakantieorkest deze zomer!

Vanaf 8 juli repeteren amateurmuzikanten van Drentse muziekverenigingen wekelijks op de woensdagavond. Repetities zijn er alléén tijdens de zomervakantie, en op zaterdag 22 augustus is er een eindconcert. “Niet iedere muzikant vindt het fijn, die lange zomerstop waarin alles stil ligt. Voor deze enthousiastelingen is dit orkest bedoeld”, vertelt initiatiefnemer Jeannet Boverhof, cultureel ondernemer in Beilen. Het zomerse adhoc-orkest komt tot stand in samenwerking met de Nederlandse distributeur van de bekende muziekuitgeverij De Haske Hal Leonard GmbH, vroeger bekend als “De Haske” en gevestigd in Oudehaske (Friesland).   Deze uitgeverij stelt de bladmuziek van gloednieuw repertoire beschikbaar. “We gaan waarschijnlijk titels spelen die nog geen enkele orkest in de lande op de lessenaar heeft, omdat ze uit de nieuwste catalogus komen, die op 1 augustus verschijnt”.

Het zomerse orkest staat onder leiding van twee professionele dirigenten, Hildo Flierman en Sytze van der Hoek, die de wekelijkse woensdagavondrepetities zullen leiden. Op dit moment is de organisatie naarstig op zoek naar repetitielocaties,liefst kosteloos. “Dat moet niet zo’n probleem zijn, want alle reguliere muziekverenigingen vieren vakantie, dus de locaties staan ongebruikt”, verwacht Boverhof. “Het lijkt ons leuk om er een “rondreizend orkest” van te maken, dat meerdere repetitielokaties aandoet. Daardoor maken de zomermuzikanten kennis met verschillende dorpen en verenigingen in Drenthe”. De aanmelding van muzikanten is al gestart. Er is plek voor plm. 50-70 deelnemers en de teller staat twee weken na opening van de inschrijving al op 25. “We gaan spelen in een gecombineerde harmonie/fanfare-bezetting, dus alle blazers zijn welkom. Alleen als er secties overbevolkt dreigen te raken, moeten we met wachtlijsten gaan werken”.  De enige voorwaarde is dat amateurmuzikanten beschikken over (het niveau van) een B-diploma en minimaal vier á vijf woensdagavonden mee kunnen repeteren.   Er zijn géén leeftijdsgrenzen. “Het is juist leuk om met jong en oud samen muziek te maken!”

Alle informatie over dit Zomerorkest is te vinden op www.buroreprise.nl

Voor meer informatie: bel 06-12787086 of mail info@buroreprise.nl