Toonaangevende projecten van opmaat tot slotakkoord!
Persbericht 3 Vakantieorkest

Drents Vakantie Orkest op tournee door Drenthe

19 aug try-out in Doe Museum Prins Bernhardhoeve Zuidlaren
22 aug bustournee met drie openbare, openluchtconcerten in Beilen, Assen en Emmen

Assen / Beilen /Zuidlaren/Emmen- Met meer dan 80 amateurmuzikanten trekt het Drents Vakantie Orkest op 19 en 22 augustus de provincie in om het resultaat van zeven wekelijkse repetities aan het publiek te laten horen. Het zomers blaasorkest is op woensdagavond 19 augustus te beluisteren in de Prins Bernardhoeve Zuidlaren. Per touringcar trekken muzikanten en dirigenten op zaterdagmiddag/-avond 22 augustus door Drenthe voor optredens in Beilen, Assen en Emmen. “Niet iedere muzikant vindt het fijn, die lange zomerstop waarin alles stil ligt. Voor deze enthousiastelingen is dit orkest bedoeld”, vertelt een van de initiatiefnemers Jeannet Boverhof, cultureel ondernemer in Beilen. Het zomerse adhoc-orkest komt tot stand in samenwerking met de bekende muziekuitgeverij Hal Leonard MGB, vroeger bekend als “De Haske”. Deze uitgeverij stelde de bladmuziek van gloednieuw repertoire beschikbaar. De setlijst bestaat uit een brede variatie aan titels, met marsmuziek, filmmuziek, origineel werk voor harmonieorkest en enkele gearrangeerde popsongs. Componisten zijn b.v. Johan de Meij, Jacob de Haan en Carl Wittrock.

Reacties op de oproep die in april gedaan werd voor deelname aan dit orkest overtrof alle verwachtingen. In eerste instantie werd rekening gehouden met een orkest van 50-70 leden, maar het zijn er bijna 90 geworden. De muzikanten zijn van alle leeftijden en komen uit allerlei verenigingen, ook van buiten Drenthe. Voor repetitielocaties werd een beroep gedaan op muziekverenigingen. Het zomers orkest is gastvrij ontvangen door de muziekverenigingen AMDG Beilen, ODO Odoorn en Sempre Sereno Ruinerwold.

Try-out in Zuidlaren 19 augustus

De tryout van het concerttournee wordt gehouden in Doe Museum Prins Bernhardhoeve Zuidlaren, op woensdagavond 19 augustus. “Speciaal voor ons optreden is het Doe Museum aldaar na 17.00 uur open. Voor slechts €5,- kunnen bezoekers zowel onze try-out beluisteren als de zandsculpturen en tentoonstellingen van het Doe Museum bezoeken”. Het try-out concert op 19 augustus begint om 20.00 uur. Wilt u zeker zijn van een zitplaats, reserveer dan op info@doemuseum.nl.

Afsluitend concerttournee 22 augustus

Zaterdag 22 augustus begint het Drents Vakantie Orkest het concerttournee met een pleinoptreden rond 14.00 uur op de kruising Raadhuisstraat/Brinkstraat in Beilen. Dit is een optreden ter gelegenheid van het evenement Sterkste man van Midden-Drenthe, dat die middag op de Markt in Beilen gehouden wordt. Daarna vertrekt de bus naar Assen, waar het orkest rond 16.00 uur op het Koopmansplein verwacht wordt. Het afsluitend concert vindt plaats op het grote podium in (deels op het strand van) de Grote Rietplas in Emmen. “We verwachten rond 19.00 uur aan te komen op het terrein van het Vliegerfestival. Hoe laat we precies spelen is lastig te zeggen. Maar het wordt in ieder geval een feestelijke afsluiting van ons tournee”. Alle informatie over het Drents Vakantie Orkest is te vinden op www.buroreprise.nl

Voor meer informatie: bel 06-12787086 (Jeannet Boverhof) of mail info@buroreprise.nl